Πέμπτη 14 Μαΐου 2015

Το μονόπετρο και η επιλογή του μοναδικού ενός!

Καλησπέρα,
Σιγά σιγά, μπαίνουμε σε μια υπέροχη περίοδο κι από πλευράς καιρού, αλλά και γεγονότων: Γάμοι κι αρραβώνες κορυφώνονται από τώρα μέχρι και τα τέλη Σεπτέμβρη.
Και φυσικά, γάμος ή αρραβώνας χωρίς μονόπετρο, αποτελεί ένα σπάνιο φαινόμενο. Καλώς ή κακώς, έτσι προστάζει το… «έθιμο».

Με την εμπειρία μου λοιπόν όλο αυτό το διάστημα στο πεδίο του custom made, custom crafted, του προσωποποιημένου, του μοναδικού μονόπετρου, θα ήθελα να σας παραθέσω μερικές συμβουλές, έτσι ώστε-είτε μου κάνετε την τιμή και με προτιμήσετε, είτε όχι-να ξέρετε τουλάχιστον τι να κοιτάτε, τι να προσέχετε και-βασικό-τι να ρωτάτε! Πάντα και μόνο με το σκεπτικό του να αγοράσετε κάτι που να σας ευχαριστεί.
Εδώ, βάζω σαν κατακλειδα του προλόγου μου την εξής διαπίστωση: Ο άνδρας πελάτης μου, μετά την αγορά σπιτιού κι αυτοκινήτου, την ίδια προσοχή, αφοσίωση, μελέτη και αγωνία την αφιερώνει κατά την αναζήτηση του μονόπετρου που θα αγοράσει για την καλή του. Αντιλαμβανόμενος λοιπόν τη θέση και την ψυχολογία σας πλήρως, σας παραθέτω μερικές σκέψεις για το πως θα έπρεπε να αντιμετωπίζετε αυτήν τη σημαντική για εσάς αγορά, αλλά και τι μπορείτε να περιμένετε από έναν αργυροχρυσοχόο:
1) Η συμπεριφορά είναι το παν. Καταλαβαίνω πως έχετε ακούσει ιστορίες σκοτεινές από φίλους και γνωστούς αναφορικά με τους «κακούς» εμπόρους του κλάδου μας, που σας πουλάνε ορείχαλκο για χρυσάφι και τζάμι για διαμάντι (Να λέμε και του στραβού το δίκιο, όμως, δεν είδα κανείς να ενίσταται όταν αυτό το τζάμι γράφει πάνω Swarovski…).
Σίγουρα, όπως και σε κάθε κλάδο, έτσι και στο δικό μας, υπάρχουν σωστοί και μη επαγγελματίες. Δεν είναι όμως σωστό, η πρώτη κουβέντα ενός πελάτη να είναι «Σας ξέρω εγώ εσάς, υπερκοστολογείτε και κλέβετε» ή » με το κόσμημα θα μου δώσεις και πιστοποίηση, γιατί δε σου έχω εμπιστοσύνη». Σα δημιουργός, όταν εκτελώ μια παραγγελία, το κάνω με αγάπη και την καλύτερη διάθεση. Γίνομαι μέρος της ιστορίας σας, μέρος του «μυστικού»  σας αλλά και της χαράς σας. Πόσο καλή διάθεση όμως να έχω αν κάποιος συμπεριφέρεται, ουσιαστικά, άξεστα χωρίς το παραμικρό δικαίωμα. Επιλέγετε ελεύθερα, στην ελεύθερη αγορά, με ποιον συναναστρέφεστε και συνδιαλέγεστε. Αν κάποιος δε μας κάνει, τότε καλώς, πάμε στον επόμενο χωρίς καμιά ηθική επιβάρυνση.

2) Αν και ξέρω πως θα χάσω εδώ τους μισούς αναγνώστες μου, εγώ οφείλω να το πω: Όταν ψάχνετε στο διαδίκτυο δαχτυλίδια, να κοιτάτε ΜΟΝΟ αυτά που έχουν λεπτομερή περιγραφή. Οι 9/10 εικόνες που θα δείτε, ειδικά σε sites τύπου pinterest, θα είναι δαχτυλίδια με πέτρες τεράστιες, και φυσικά πανάκριβες, δίνοντάς σας μια τελείως επίπλαστη και βλαπτική εικόνα των μεγεθών που θέλετε/μπορείτε να αγοράσατε.
Επιλέξτε μια φόρμα ή περισσότερες φόρμες και γεωμετρίες δαχτυλιδιών και συζητήστε με τον αργυροχρυσοχόο που θα επιλέξετε να συνεργαστείτε το κατά πόσο μπορεί να προσαρμοστεί στα μέτρα σας μια δομή.
Καθημερινά, φίλοι πελάτες, μου δείχνουν φωτογραφίες με λευκόχρυσα μονόπετρα που βρήκαν στο διαδίκτυο. ΜΟυ λένε «Ανδρέα θέλω αυτό, στα 700 ευρώ maximum». Λέω οκ, φτιάχνω ένα πλαστικό πρωτότυπο ακριβώς στα μέτρα και τα σταθμά που συμφωνήσαμε-πράγμα το οποίο είναι αποκλειστικά δική μου υπηρεσία στην Αθήνα και παρέχεται δωρεάν στους πελάτες μου-κι όταν ο ενδιαφερόμενος το δει απαντά «Μα, είναι μικρότερο από αυτό που λέγαμε». Όχι, έχει γίνει απλώς αναγωγή στη δική σου πέτρα, σύμφωνα με το bugdet που εσύ μου έθεσες.
Οπότε, επιλέγετε όπως είπαμε μια φόρμα και δείτε πόσο καλά μπορεί να αναχθεί στη δική σας οικονομική διάθεση. Εγώ μπορώ, όπως προανέφερα, δωρεάν, να σας ετοιμάσω κάθε φορά ένα πλαστικό ακριβές αντίγραφο του τι θα παραλάβετε σε μέταλλο, στα μεγέθη και στα μέτρα που θέλετε εσείς.
Για να έχετε και μια στοιχειώδη διαστασιακή άποψη, ένα διαμάντι 0.2 ct έχει διάμετρο-αν μιλάμε για στρογγυλό διαμάντι φυσικά-περί των 3.7 χιλιοστών. Ένα μισοκάρατο, περί των 5 χιλιοστών. Αυτή η μικρή φαινομενικά διαφορά στη διάμετρο, κοστολογικά απεικονείζεται με αλλαγήξ τάξης μεγέθους!
3) Το «γκαραντί (guarantee ή πιο σωστά το warranty). Τι είναι αυτό; Αυτό είναι μια πράξη ταυτοποίησης και πιστοποίησης ενός κοσμήματος. Ότι δηλαδή, πράγματι, το μονόπετρό μας για παράδειγμα, είναι λευκόχρυσο Κ18 και φορά ένα διαμάντι 0.3ct VSI1 χρώματος H.
Πολλοί, το ζητάτε επιτακτικά και σας ενδιαφέρει-κάκιστα-περιοσσότερο από το ίδιο το κόσμημα. Όταν το λάβετε, το κραδαίνετε ως λάβαρο πολεμικής νίκης και συμβόλαιο εντιμότητας. Αν σας πω εγώ λοιπόν, πως αυτό που έχετε στα χέρια σας οι 9/10 δεν είναι τίποτε άλλο από ένα όμορφο γραφιστικά χαρτάκι που απλά περιγράφει το τι κρατάτε, τι θα πείτε?
Το «γκαραντί» πρέπει να εκδίδεται ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ από γεμωλόγους ή γενικά πιστοποιημένους οργανισμούς. Αυτό, αποτελεί μια επιπλέον υπηρεσία που πλην συγκλονιστικών εξαιρέσεων, δεν παρέχεται από τα ίδια τα εμπορικά καταστήματα, καθώς αυτά δεν έχουν στο ανθρώπινο δυναμικό τους μόνιμο γεμωλόγο και πιστοποιημένο εκτιμητή.
Αν, λοιπόν, το warranty δεν είναι από πιστοποιημένο οργανισμό, με σφραγίδα του οργανισμού ή υπογραφή, σφραγίδα κι αριθμό μητρώου του γεμωλόγου, έχετε στα χέρια σας ένα απλό χαρτί παραγγελίας. Αυτό φυσικά, δε σημαίνει ότι ο κοσμηματοπώλης σας έκλεψε. Στις περισσότερες περιπτώσεις, αυτό που αναγράφεται, αυτό και είναι στην αλήθεια. Απλώς, δεν είναι το σωστό, το ουσιαστικό, το τυπικό warranty. Αυτό το αντιλαμβάνεστε, τέλος, κι από το ότι δε σας ζητήθηκαν χρήματα για την πιστοποίηση…

4) «Θα έρθω την Τετάρτη, φέρε μου και 5 πέτρες να διαλέξω ποια θα πάρω». Καλό marketing tool, το κάνω κι εγώ για να δημιουργήσω ένα κλίμα αμοιβαίας εμπιστοσύνης με τον πελάτη μου, αλλά δεν έχει κι ιδιαίτερη αξία, μεταξύ μας. Όπως εγώ δε μπορώ να ξέρω τη δουλείας σας, έτσι κι εσείς δε θα ξέρετε που κοιτάμε μια πέτρα για να δούμε την ποιότητά της. Η γεμωλογία είναι ολόκληρη επιστήμη και δε μπορεί να γίνει αντιληπτή και κατανοητή από όλους, κι ειδικά μέσα σε 5 λεπτά. Οπότε, αν θέλετε μια πλήρη γνωμάτευση της πέτρας σας, να παραγγέλνετε κάθε φορά ένα πιστοποιημένο warranty.
Αυτή η κίνηση έχει λογική κι ισχύ μόνο σε χρωματιστές πέτρες πχ ζαφείρια, ρουμπίνια κλπ κι αυτό γιατί κάθε πέτρα έχει το δικό της χρώμα, τις δικές τις «σκιές» κλπ, πράγμα που συνιστά επιλογή βάσει γούστου του πελάτη κι όχι απαραίτητα ποιοτικό κριτήριο.
5) «Είμαι αυθόρμητος και θέλω να κάνω αύριο πρόταση». Καλό και συνάμα γρήγορο αποτέλεσμα δεν υπάρχει, ή μπορεί και να υπάρχει, απλώς δε θα το πάρει κάποιος από εμένα, με ότι αυτό σημαίνει.
6) Αλλαγές και διορθώσεις: Όλα τα μονόπετρα που έχω φτιάξει από το Δεκέμβρη και μετά, πλην ενός, ήταν αντικείμενα πρότασης-έκπληξης. Πολλές φορές, ήταν αδύνατο να πάρουμε σωστή μέτρηση από τη νύφη, με συνέπεια να πέφτουμε έξω λίγο. Σχεδόν σε όλα τα μονόπετρα, τα νούμερα και τα μεγέθη τροποποιούνται άνετα, ανέξοδα σχεδόν και γρήγορα, οπότε, αν και καλό να έχουμε πάρει σωστά μέτρα, δεν έγινε και τίποτε εάν δεν.
7) Και πόσο κοστίζει ένα τέτοιο δώρο: Στο δικό μου εργαστήριο δε μεσολαβεί χονδρέμπορος ή εμπορικό κατάστημα, οπότε εκ πρωιμίου είμαι φθηνότερος από τα προαναφερθέντα. Από κει και πέρα, επειδή μιλάμε για ένα μοναδικό, custom made αντικείμενο, το κόστος συνίσταται στις ώρες που θα δαπανήσουμε για το σχεδιασσμό, τα προσχέδια, τα φωτορεαλιστικά σύνολα που θα σας αποστείλουμε για να αποφασίσετε μόνοι σας τα χρώματα που θα χρησιμοποιήσουμε σε μέταλλα και πέτρες και φυσικά, στο κόστος των υλικών και της εργασίας.
Ένα αξιοπρεπέστατο μονόπετρο με διαμάντι λοιπόν περί του 0.2ct σε πολύ καλό χρώμα και καθαρότητα, μπορεί να ξεκινά κι από τα 400-450 ευρώ. Σε αυτή την τιμή, κάποιος μπορεί να πάρει ένα μισοκάρατο καλής ποιότητας ζαφείρι με Κ18 λευκόχρυσο και οι συνδυασμοί δε τελειώνουν ποτέ.
Αυτά προς το παρόν, μη διστάσετε να με καλέσετε στα 210 77 84 045 και 6937 21 76 47, καθημερινά 10.00-18.00, στο andreas.mathios@gmail.com και το https://www.facebook.com/pages/Andreas-Mathios/455312867840928 για οτιδήποτε χρειαστείτε σχετικά με το μονόπετρο.
Είμαι σίγουρος πως θα είναι για εσάς μια εποικοδομιτική και ενημερωτική τουλάχιστον συνάντηση.

Andreas_M
11 Thiseos St, 3rd Floor, Office 9
Athens, Greece, PO 10562
Facebook page & Portofolio:Jewelry by Andreas_M

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου